Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło.

Konsumenci informacji tracą zaufanie do mediów, bo serwowana przez nie informacja jest często zaopatrzona w mniej lub bardziej subtelny komentarz, dane i wypowiedzi wyrwane z kontekstu albo intencjonalnie zestawione.

Biznes wydawniczy się zmienia adaptując zdobycze technologiczne i uczestnicząc w wyścigu o pierwszeństwo i etykietę „exclusive”. Informacje atrakcyjnie „opakowane”, z wysoką „klikalnością” nie muszą już być prawdziwe, by sprzedawać się dobrze. I tu pojawia się ważne pytanie o to, czy prawda to również część prawdy, interpretacja faktu, stwierdzenie zawierające sugestię itd. Fake news w sieci to dzisiaj rosnący problem. Czy i jak można skutecznie walczyć z tym zjawiskiem? 

Paneliści:
Krzysztof Berenda, publicysta, RMF FM
Łukasz Mężyk, wydawca, 300polityka.pl
Mari Velsand, dyrektor generalny, Norweskie Władze Medialne
Michel Viatteau, dyrektor biura Agence France Presse w Polsce
Adam Burak, dyrektor Wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN ORLEN S.A.
Elena Chomutowa, dziennikarka, redaktorka rosyjskiego pisma literackiego i społeczno-politycznego „Znamja”

Głos w dyskusji: Ruta Neklessa, założycielka i redaktorka INTELROS – Intelektualna Rosja

Prowadzenie: Jakub Halcewicz-Pleskaczewski, redaktor naczelny Więź.pl

Co roku na Forum Ekonomiczne – największą konferencję w Europie Środkowo-Wschodniej – przyjeżdża ponad 4 tys. gości. Swoje poglądy dotyczące aktualnej sytuacji politycznej, gospodarczej i społecznej na świecie wymienią szefowie rządów i parlamentów, ministrowie i parlamentarzyści z krajów naszego regionu, prezesi największych spółek, eksperci, przedstawiciele świata nauki, kultury oraz mediów z pond 60 krajów.